Tot i que la pregunta sobre la independència va centrar el debat de la segona onada del 2011 del Baròmetre de la opinió política, aquest va mostrar una altra dada força significativa que va passar desapercebuda: l’edició en català de La Vanguardia ja és el diari més llegit de tot Catalunya.

El treball de camp de l’estudi elaborat pel Centre d’Estudis d’Opinió (CEO), es va realitzar sobre una mostra de 2.500 persones entre el 2 i el 17 de juny, pràcticament un mes després d’aparèixer el primer número en català del diari de Godó.

En concret, La Vanguardia en català és el diari llegit amb més freqüència pel 17,4% dels enquestats, seguit de l’edició castellana amb un 16,4%. En la primera onada del Baròmetre del CEO, La Vanguardia va obtenir un 32,3%, mentre que ara suma un 33,8%.

Després del diari de Godó trobem El Periódico en català amb un 14,5% (16,5% en la primera onada); l’edició en castellà amb un 11,8% (12,5%), i El País amb un 8,6% (10,7%).

Després destaca l’aparició del diari Ara entre les preferències d’un 4,8% dels enquestats (un 2,8% en l’anterior onada), que d’aquesta manera avança els dos diaris d’Hermes Comunicacions i puja dos llocs. Així, l’Avui obté un 3,3% (4,1 al febrer) i El Punt un 2,7% (2,9%).

A continuació trobem el gratuït 20 Minutos amb el 2,1% (2,5% en l’anterior onada) i el Diari de Tarragona amb el 2% (2,2%), el mateix percentatge que el Diari Segre, que es manté.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram