Mig any després d’assolir la  primera posició en el rànquing del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, La Vanguardia no només continua al capdavant, sinó que torna a augmentar la seva diferència respecte a El Periódico. En concret, segons la segona onada del Baròmetre presentada aquest dimarts per la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC), el diari de Godó obté 802.000 lectors, 59.000 més que en l’onada anterior, mentre que el de Zeta, tot i pujar en 44.000 lectors, es queda en 731.000.

Per darrera continua El Mundo Deportivo amb 536.000 lectors (en guanya 31.000), però en el quart lloc hi ha novetats. Si tradicionalment aquesta posició era per a 20 Minutos, ara s’ha vist superat per l’Sport, que aconsegueix 421.000 lectors, 31.000 més que en la primera onada del 2011. El diari gratuït queda doncs per darrere amb 396.000 lectors, 9.000 menys.

El primer diari en català del rànquing per a tot Catalunya és l’edició catalana d’El Periódico, que assoleix 350.000 lectors (32.000 més; mentre l’edició castellana puja en 14.000 fins als 395.000), seguida d’El Punt amb 184.000 (8.000 lectors més que en la darrera onada, i en les dues anteriors en va guanyar 10.000 en cadascuna), i l’Avui amb 116.000 (4.000 menys).

El diari Ara encara no apareix en les audiències del Baròmetre, perquè aquestes reflecteixen les dades d’un any mòbil (en aquest cas, del maig del 2010 a l’abril del 2011), i la seva visualització es començarà a apreciar de forma més fidedigna cap al novembre. Amb tot, als mesos de març i abril obté una mitjana de 99.000 lectors, quan al gener i febrer era de 133.000.

Pel que fa a la presència de diaris que no es distribueixen a tot el país, entre els 20 primers llocs del rànquing general destaca que el Segre, amb 117.000 lectors (en guanya 7.000 respecte a l’anterior onada) supera l’Avui. Si es desglossa en les seves dues edicions, la catalana obté 74.000 lectors (+5.000) i la castellana es manté en 44.000. Cal recordar que en l’onada anterior, el Segre ja va avançar el Diari de Tarragona. Aquest, per la seva part, puja en 5.000 lectors fins als 114.000 i es situa a 2.000 de l’Avui.

A continuació trobem el grup de gratuïts Més Tarragona, Reus i Costa Daurada amb 71.000 lectors (en guanya 7.000), Regió 7 amb 59.000 (en puja 3.000), Diari de Girona amb 56.000 (en suma 6.000) i Diari de Terrassa amb 49.000 (1.000 més).

Pel que fa als diaris esportius, lidera el rànquing El Mundo Deportivo amb 536.000 (31.000 més), seguit de l’Sport amb 421.000 (també +31.000), Marca amb 244.000 lectors (+28.000), As amb 158.000 (+16.000) i El Nou 9 Esportiu amb 75.000 lectors (en guanya 4.000).

Per províncies, a Barcelona, La Vanguardia es manté per davant amb 630.000 lectors (15.000 més) seguit d’El Periódico amb 609.000 (+18.000) i Mundo Deportivo amb 388.000 (+5.000), empatat tècnicament amb 20 Minutos (+3.000).

A Girona, El Punt continua liderant el rànquing amb 130.000 lectors (en guanya 3.000), seguit de La Vanguardia amb 75.000 (+4.000) i el Diari de Girona amb 56.000 ( en suma 2.000).

A Lleida, el Segre en català amb 73.000 (en guanya 1.000) i el Segre en castellà amb 43.000 (es manté) continuen els primers. Després, amb 39.000 lectors es situa La Mañana (perd els 2.000 que va guanyar en l’anterior onada), i La Vanguaria suma 2.000 lectors i empata a 34.000 amb el gratuït Bon dia Lleida (en perd 4.000).

A Tarragona, la primera posició continua essent per al Diari de Tarragona amb 113.000 lectors (+4.000), per davant del grup de gratuïts Més Tarragona, Reus i Costa Daurada amb 71.000 (en suma 1.000) i El Mundo Deportivo amb 70.000 lectors (+7.000 lectors).

Les dades de la segona onada del 2011 del Baròmetre indiquen que la premsa diària torna a guanyar lectors. En concret, respecte a l’anterior onada, en suma 67.000 més fins als 2.820.000 lectors, i el percentatge de penetració entre la població ara és del 43,8%, nou dècimes més que en l’onada anterior.

Respecte a les dades de fa un any, el nombre de lectors també augmenta, concretament en 150.000, quan el percentatge de penetració dels diaris entre els catalans era del 41,6%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram