Fa sis mesos, el diari del Grupo Godó va superar el de Zeta per primer cop des de que la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura  (FUNDACC) ofereix les dades del Baròmetre. En la primera onada del 2011, feta pública aquest dijous, La Vanguardia no només continua per davant d’El Periódico, sinó que se’n distancia una mica.

En concret, obté 778.000 lectors (35.000 més que en la darrera onada del 2010), mentre que El Periódico en suma 23.000 fins als 710.000. Per darrere continuen El Mundo Deportivo amb 520.000 (15.000 més que en l’anterior onada), i 20 Minutos amb 405.000 lectors (es manté).

El primer diari en català del rànquing per a tot Catalunya és l’edició catalana d’El Periódico, que assoleix 318.000 lectors (17.000 més; mentre l’edició castellana en puja 6.000 fins als 387.000), seguida d’El Punt amb 182.000 (6.000 lectors més que en la darrera onada, que sumen un total de 26.000 en el darrer mig any). Per la seva part, l’Avui perd 3.000 lectors fins als 117.000.

El nou diari Ara encara no apareix en les audiències del Baròmetre de l’any mòbil (del març del 2010 a febrer del 2011) i la seva visualització es començarà a apreciar en properes onades, tot i que es veurà de forma més fidedigna  cap al novembre, amb la 5a onada.

Pel que fa a la presència de diaris que no es distribueixen a tot el país, entre els 20 primers llocs del rànquing general trobem el Segre, amb 115.000 lectors (en guanya 5.000 respecte a l’anterior onada), 73.000 per a l’edició en català (+4.000) i 43.000 en castellà (-1.000). D’aquesta manera, continua per davant del Diari de Tarragona, que obté 110.000 lectors (en torna a sumar 1.000).

A continuació trobem el grup de gratuïts Més Tarragona, Reus i Costa Daurada amb 70.000 lectors (en guanya 6.000), Regió 7 amb 59.000 (en puja 3.000), Diari de Girona amb 54.000 (en suma 4.000) i Diari de Terrassa amb 52.000 (4.000 més).

Pel que fa als diaris esportius, lidera el rànquing El Mundo Deportivo amb 520.000 (+15.000 lectors), seguit de l’Sport amb 405.000 (també en suma 15.000), Marca amb 232.000 lectors (+16.000), As amb 153.000 (+11.000) i El Nou 9 Esportiu amb 72.000 lectors (en guanya 1.000).

Per províncies, a Barcelona, La Vanguardia es manté per davant amb 615.000 lectors (28.000 més) seguit d’El Periódico amb 591.000 (+17.000) i 20 Minutos amb 385.000 lectors (en perd 17.000).

A Girona, El Punt continua liderant el rànquing amb 127.000 lectors (en guanya 4.000), seguit de La Vanguardia amb 71.000 (es manté) i el Diari de Girona amb 54.000 (també en suma 4.000).

A Lleida, el Segre en català (72.000, en torna a guanyar 3.000) i el Segre en castellà (42.000, en perd 1.000) continuen els primers. Després, amb 41.000 lectors es situa La Mañana (en torna a guanyar 2.000), que avança el gratuït Bon dia Lleida, que perd els 3.000 lectors guanyats en l’anterior onada i es situa en els 38.000.

A Tarragona, la primera posició continua essent per al Diari de Tarragona amb 109.000 lectors (es manté), per davant del grup de gratuïts Més Tarragona, Reus i Costa Daurada amb 70.000 (en suma 6.000) i El Mundo Deportivo amb 63.000 lectors (es manté).

Les dades de la primera onada del 2011 del Baròmetre indiquen que la premsa diària torna a guanyar lectors. En concret, respecte a l’anterior onada, en suma 50.000 més fins als 2.753.000 lectors, i el percentatge de penetració entre la població ara és del 42,9%, vuit dècimes més que en l’onada anterior.

A més, respecte a les dades de fa un any, el nombre de lectors també augmenta, concretament en 52.000, quan el percentatge de penetració dels diaris entre els catalans era del 42,1%. Cal destacar que, tot i l’augment dels lectors dels darrers mesos, no acabaven de superar les dades d’un any enrere, cosa que ara sí ha passat.