En la 5a onada del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, La Vanguardia va superar El Periódico. Era el primer cop que ho feia des de que la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC) ofereix les dades del Baròmetre, i en la 6a i darrera onada del 2010, presentada aquest dilluns, les posicions continuen igual.

És a dir, el diari de Godó continua en primer lloc, ara amb 743.000 lectors (46.000 més que en l’anterior onada), seguit d’El Periódico amb 687.000 lectors (n’augmenta 2.000). Per darrere continuen El Mundo Deportivo amb 505.000 (18.000 més que en l’anterior onada), i 20 Minutos amb 405.000 lectors, que en perd 5.000.

El primer diari en català del rànquing per a tot Catalunya és l’edició catalana d’El Periódico, que assoleix 318.000 lectors (2.000 més; mentre l’edició castellana es manté en 381.000), seguida d’El Punt amb 176.000, 10.000 lectors més que en la darrera onada, quan ja en va guanyar 10.000. Per la seva part, l’Avui continua en 120.000 lectors.

El nou diari Ara encara no apareix en les audiències del Baròmetre, perquè aquestes reflecteixen les dades d’un any mòbil (en aquest cas, l’any 2010), i la seva visualització es començarà a apreciar en properes onades, tot i que es veurà de forma més fidedigna d’aquí aproximadament un any.

Pel que fa a la presència de diaris que no es distribueixen a tot el país, entre els 20 primers llocs del rànquing general trobem el Segre, amb 110.000 lectors (en guanya 3.000 respecte a l’anterior onada), 69.000 per a l’edició en català i 44.000 en castellà. D’aquesta manera, es posiciona per davant del Diari de Tarragona, que té 109.000 lectors (1.000 més).

A continuació trobem el grup de gratuïts Més Tarragona, Reus i Costa Daurada amb 64.000 lectors (es manté), Regió 7 amb 56.000 (en puja 2.000), Diari de Girona amb 50.000 (en suma 2.000) i Diari de Terrassa amb 48.000 (3.000 més).

Pel que fa als diaris esportius, lidera el rànquing El Mundo Deportivo amb 505.000 (18.000 més), seguit de l’Sport amb 390.000 (11.000 més), Marca amb 216.000 lectors (en suma 10.000), As amb 142.000 (6.000 més) i El Nou 9 Esportiu amb 71.000 lectors (en guanya 9.000).

Per províncies, a Barcelona, els dos primers llocs canvien i La Vanguardia avança El Periódico. Concretament, el diari de Godó obté 587.000 lectors (37.000 més) i el de Zeta 574.000 (es manté). En tercer lloc continua 20 Minutos amb 399.000 lectors (6.000 menys).

A Girona, El Punt continua liderant el rànquing amb 123.000 lectors (en guanya 6.000), seguit de La Vanguardia amb 71.000 (2.000 més) i el Diari de Girona amb 50.000 (en guanya 1.000).

A Lleida, el Segre en català (69.000, en guanya 3.000) i el Segre en castellà (43.000, en suma 1.000) continuen els primers. Després, amb 41.000 lectors hi ha el gratuït Bon dia Lleida (3.000 més), i amb 39.000 La Mañana (en torna a guanyar 2.000).

A Tarragona, la primera posició continua essent per al Diari de Tarragona amb 109.000 lectors (en guanya 1.000), per davant del grup de gratuïts Més Tarragona, Reus i Costa Daurada amb 64.000 (es manté i atura les pèrdues de les dues anteriors onades, que van ser de 14.000) i El Mundo Deportivo amb 63.000 lectors (1.000 més).

Les dades de la sisena onada del Baròmetre indiquen que la premsa diària torna a guanyar lectors. En concret, respecte a l’anterior onada, en suma 40.000 més fins als 2.703.000 lectors, i el percentatge de penetració entre la població ara és del 42,1%, sis dècimes més que en l’onada anterior.

Amb tot, respecte a les dades de fa un any, el nombre de lectors ha disminuït en 16.000, quan el percentatge de penetració dels diaris entre els catalans era del 42,9%.