La Vanguardia ha unificat les redaccions de l’edició impresa i la digital per adaptar-se a la nova demanda informativa. La pretensió és “aprofitar al màxim els fluxos informatius per millorar l’oferta periodística en un mercat cada cop més exigent i competitiu”, segons el mitjà.

L’objectiu final és oferir un millor servei als lectors i fer un salt qualitatiu. En la mateixa línia, el diari treballa en un redisseny d’ambdues edicions que es desenvoluparà durant aquest 2019. En paral·lel, ultima la implementació d’un mur de pagament al web.

Nova estructura

La integració de redaccions s’ha acompanyat amb una reestructuració tant física com organitzativa. L’equip directiu de La Vanguardia ha passat a treballar en una taula central, sense despatxos, per agilitzar la presa de decisions en la publicació de notícies a les diferents edicions, així com la seva distribució a les xarxes socials i els canals de la capçalera.

A més, també hi ha hagut alguns canvis en l’organigrama. Sota la direcció de Màrius Carol es mantenen el sotsdirector Jordi Juan i els directors adjunts Lola García, Miquel Molina, Alex Rodríguez i Enric Juliana. Com a subdirectors segueixen Isabel Garcia Pagan, Manel Pérez i Llàtzer Moix, i s’incorporen Enric Sierra, Lluís Uría i Joel Albarrán. I al capdavant de les seccions hi ha dos canvis: Ramon Aymerich és el nou redactor en cap d’internacional, i Elisenda Vallejo d’economia.

En la nova estructura de la redacció de La Vanguardia tots els periodistes s’agrupen en dues àrees principals: continguts, que aixopluga totes les seccions del diari, i última hora, que funciona les 24 hores, formada per professionals especialitzats en la immediatesa.

Abans de la unificació, tots els periodistes han assistit a cursos sobre l’elaboració de textos per als diferents formats, per tal de facilitar la integració d’ambdues redaccions.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram