Gairebé 300.000 lectors de La Vanguardia reben en el seu correu electrònic algun dels 12 butlletins de temàtica i periodicitat diversa que elabora el mitjà. Aquest 2023, La Vanguardia ha llançat cinc newletters noves, i consolidant així una oferta periodística especialitzada.

L’equip de fidelització dirigit per Álex Rodríguez coordina les newsletters de la capçalera. La dotzena de butlletins són Claves del día i Mapas & Datos, d’Alexis Rodríguez-Rata (el primer, ocasionalment de Xavier Mas de Xaxàs); LV Selección i Dossier Negro, d’Enrique Figueredo; Historia y Vida, per Fèlix Badia; Comer, de Cristina Jolonch; Libros, de Xavi Ayén; Bolsillo, de Luis Federico Florio; Penínsulas, d’Enric Juliana; Artificial, de Francesc Bracero; La Contra, de Víctor Amela i Lluís Amiguet; i Política, de Lola García.

Taxa d’obertura alta

La Vanguardia explica que el percentatge de lectors que obren el missatge de correu electrònic dels butlletins digitals se situa entre un 40% i un 60%, nivells que, segons els estàndards del sector, es poden considerar molt alts.

Per als mitjans de comunicació, els butlletins informatius són una modalitat de comunicació que des de finals de la dècada passada ha experimentat una gran expansió, intensificada els últims anys. Aquesta estratègia permet una comunicació molt pròxima amb l’usuari final i una eina determinant de fidelització.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram