Notícies

La Vanguardia supera El Periódico en gairebé 100.000 lectors

|2011-07-27T13:45:01+01:0027 Juliol 2011|Comunicació21

La tercera onada del Baròmetre, presentada aquest dimecres per la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC), mostra com el diari del Grupo Godó es continua distanciant de manera clara respecte al de Zeta i la diferència ja és de 98.000 lectors. En concret, La Vanguardia obté en aquesta onada 834.000 lectors, 32.000 més que en l’anterior, mentre que El Periódico en puja 5.000 i es queda en 736.000. Des de fa quatre onades, quan el diari de Godó va arribar al número 1, cada vegada ha anat eixamplant les distàncies una mica més, fins als gairebé 100.00 lectors actuals.

Per darrera continua El Mundo Deportivo amb 536.000 lectors (es manté), i en el quart lloc continua l’Sport, que va arrabassar la posició a 20 Minutos en l’anterior onada, ara amb 436.000 lectors (en guanya 15.000). El diari gratuït, tot i augmentar en 28.000 lectors, es queda en 424.000 i tanca el Top 5.

El primer diari en català del rànquing és l’edició catalana d’El Periódico, que assoleix 356.000 lectors (6.000 més; mentre l’edició castellana es manté 395.000), seguida d’El Punt amb 183.000, 1.000 lectors menys que en la darrera onada (després de tres seguides guanyant-ne un total de 28.000), i l’Avui amb 112.000 (en torna a perdre 4.000).

El nou diari Ara i l’edició en català de La Vanguardia encara no apareixen en les audiències del Baròmetre, perquè aquestes reflecteixen les dades d’un any mòbil; en aquest cas, del juliol del 2010 al juny del 2011.

Pel que fa a la presència de diaris que no es distribueixen a tot el país entre els 20 primers llocs del rànquing general, destaca que, si en l’anterior onada el Segre va avançar l’Avui, ara també ho ha fet el Diari de Tarragona. Així, en aquesta onada el diari lleidatà obté 118.000 lectors (1.000 més), mentre que el rotatiu tarragoní també guanya 1.000 lectors fins als 115.000.

A continuació, trobem el grup de gratuïts Més Tarragona, Reus i Costa Daurada amb 71.000 lectors (es manté), Regió 7 amb 60.000 (en puja 1.000), Diari de Girona amb 55.000 (en perd 1.000), el Diari de Terrassa amb 45.000 (en baixa 4.000), i La Mañana amb 42.000 (en suma 3.000).

Pel que fa als diaris esportius, lidera el rànquing El Mundo Deportivo amb 536.000 lectors (es manté), seguit de l’Sport amb 436.000 (+15.000), Marca amb 252.000 lectors (+8.000), As amb 164.000 (+6.000) i El Nou 9 Esportiu amb 74.000 lectors (+1.000).

Per províncies, a Barcelona La Vanguardia es manté per davant amb 654.000 lectors (24.000 més) seguida d’El Periódico amb 608.000 (-1.000) i 20 Minutos amb 416.000 (+28.000), que supera Mundo Deportivo, que es queda amb 387.000 (-5.000).

A Girona, El Punt continua liderant el rànquing amb 129.000 lectors (en perd 1.000), seguit de La Vanguardia amb 77.000 (+2.000) i el Diari de Girona amb 55.000 (-1.000).

A Lleida, el Segre en català (74.000, en torna a guanyar 1.000) i el Segre en castellà (44.000, també en guanya 1.000) continuen els primers. Després, amb 42.000 lectors es situa La Mañana (+3.000)), i amb 34.000, La Vanguardia, que es manté.

A Tarragona, la primera posició continua essent per al Diari de Tarragona amb 115.000 lectors (+2.000), però al segon lloc es situa Mundo Deportivo amb 72.000 lectors (+7.000), que supera el grup de gratuïts Més Tarragona, Reus i Costa Daurada, que es manté amb 71.000 lectors.

Les dades de la tercera onada del 2011 del Baròmetre indiquen que la premsa diària torna a guanyar lectors. En concret, respecte a l’anterior onada, en suma 44.000 més fins als 2.864.000 lectors, i el percentatge de penetració entre la població ara és del 44,5%, set dècimes més que en l’onada anterior.

Respecte a les dades de fa un any, el nombre de lectors de diaris també augmenta, concretament en 191.000, quan el percentatge de penetració entre els catalans era del 41,6%.