El Mercat Audiovisual de Catalunya acollirà dimecres les sessions de pitching per seleccionar els projectes de pòcasts i documentals televisius de la convocatòria realitzada per la Xarxa Audiovisual Local. En total, l’ens compta amb un pressupost de 195.000 euros per a la producció o coproducció.

De les més de 50 candidatures que es van presentar, onze propostes tindran l’oportunitat d’exposar el seu projecte en cadascuna de les dues modalitats en el decurs del MAC.

Els projectes seran avaluats per dos jurats integrats per representants de la direcció de continguts de la XAL, dels mitjans locals, i de l’equip de direcció del programa Doc’s de betevé i de l’Observatori de la Ràdio a Catalunya de la Universitat Autònoma de Barcelona.

La convocatòria de pòdcasts consta de dues categories:

  • Pòdcast obert – Dirigida a productores i operadores audiovisuals locals de Catalunya, per a propostes especialitzades en històries de proximitat en qualsevol vessant (cultura, ficció, històries singulars, tradicions, etc.). El pressupost és de 10.000 euros.
  • Històries de proximitat – Modalitat per als mitjans de comunicació locals de Catalunya, per a continguts especialitzats en episodis i fets històrics i/o històries locals singulars d’interès general. Pressupost de 20.000 euros.

Per a la convocatòria de documentals també hi ha dues categories:

  • Documental obert – Modalitat per a a productores i operadores audiovisuals locals de Catalunya, sense restriccions temàtiques. Els formats han de ser peces úniques amb una durada mínima de 50 minuts. El pressupost és de 90.000 euros.
  • Històries de proximitat – Dirigida als mitjans de comunicació locals de Catalunya, per a documentals especialitzats en temàtiques històriques i/o històries locals singulars d’interès general. El pressupost és de 75.000 euros.

La 24a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya tindrà lloc aquest dimecres a Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram