La xarxa de periòdics Línia Barcelona que es distribueixen a tots els districtes de la ciutat ha assolit els 139.000 lectors mensuals (només comptabilitzant sis de les deu capçaleres que la formen), segons certifica la tercera onada del 2011 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, presentada aquest dimecres.

De totes les capçaleres, destaca el quinzenal Línia Sants, que arriba als 26.000 lectors (3.000 més que en l’anterior onada) i es converteix en el periòdic estrictament local de Barcelona més llegit. Pel que fa al resultat de les altres capçaleres de la xarxa auditades, són: Línia Sant Martí, 22.000 lectors (fins ara no apareixia); Línia Nou Barris, 19.000 (es manté); Línia Sant Andreu, 18.000 (+2.000); Línia Horta, 17.000 (+2.000) i Línia Les Corts, 11.000 (-1.000).

La resta capçaleres de la xarxa –Sarrià, Gràcia, Eixample i Ciutat Vella– es preveu que disposin de dades de circulació en la propera onada, que es presentarà el 29 de novembre. Així, l’empresa editora veu factible que, abans d’acabar l’any, la suma de les edicions de Línia Barcelona superi els 200.000 lectors al mes.

“Estem demostrant que existeix un nou espai comunicatiu als districtes de la ciutat, amb targets de lectors complementaris i provinents dels barris més perifèrics de la capital”, ha afirmat l’editor David Centol, qui també ha subratllat que “és la primera vegada en la història de la comunicació local barcelonina que s’aconsegueix implementar aquesta xarxa de periòdics”.

“El volum de lectors auditats, que creix amb cada onada, ens permet afirmar que Línia Barcelona ja és el tercer mitjà de premsa més llegit a la ciutat, desprès de La Vanguardia i El Periòdico. I a més, ho estem aconseguint fent una publicació exclusivament en català”, ha destacat Centol.