La plataforma audiovisual La Xarxa+ complirà el seu primer any de vida el proper 14 de febrer. Des de la seva arrencada, l’OTT de la Xarxa Audiovisual Local ha superat els 60.000 usuaris registrats. Els esdeveniments d’esports, castells, tradicions i cultura popular són els continguts més consumits tant en les emissions en directe com en el servei de vídeo a la carta.

La XAL ressalta el volum d’usuaris que segueixen els directes dels canals de televisió locals, majoritàriament en continguts culturals i de tradicions. Des de la seva estrena, La Xarxa+ ha emès més de 800 esdeveniments i suma prop de 5.300 continguts.

L’ens també destaca la capacitat de l’OTT per arribar a un públic més jove: gairebé la meitat dels usuaris tenen menys de 30 anys. Entre els continguts més reproduïts hi ha els esports i els castells, especialment els campionats de patinatge artístic i les diades, seguits dels continguts culturals, els documentals, la tradició i la música.

Per altra banda, La Xarxa+ fa una aposta decidida per l’àudio amb la incorporació de pòdcasts temàtics elaborats per les diferents ràdios locals. Actualment, disposa d’uns 1.300 pòdcasts que es poden escoltar de manera gratuïta a la plataforma.

Fons Next Generation

El projecte de La Xarxa+ ha estat reconegut amb un ajut de 2 milions d’euros per a la creació d’ecosistemes digitals en el sector audiovisual dels fons Next Generation de la Unió Europea. Aquest ajut forma part d’una inversió de 24,8 milions dels fons europeus que el Ministeri d’Afers Econòmics i Transformació Digital ha destinat a sis ajuntaments i diputacions amb l’objectiu de crear un ecosistema digital al sector audiovisual.

La Xarxa+ entra en escena
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram