L’Agència Catalana de Notícies estrenarà el dimarts 14 de desembre una nova plataforma digital. D’aquesta manera, l’ACN obre una nova etapa amb una actualització tecnològica que serà el punt de partida per a la projecció de nous serveis als subscriptors, i que també permetrà a la redacció explorar nous continguts i formats periodístics.

La nova plataforma ha estat creada com una eina més àgil, senzilla i intuïtiva en l’experiència de navegació i accés als continguts, i està concebuda amb la voluntat de ser sotmesa a una renovació constant. Per al director l’Agència, Marc Colomer, aquesta renovació representa “un salt endavant qualitatiu en termes de modernització per a l’ACN i per als usuaris del servei”.

Durant més d’un any, un equip de professionals de l’Agència, conjuntament amb les empreses Aureacolor, Ebantic i Watchity, ha treballat per posar en marxa un nou portal web –accessible des de la mateixa adreça, acn.cat– i un nou gestor intern de continguts tant per millorar el servei al subscriptor com el flux de treball intern.

Amb el nou web, l’ACN obrirà alguns dels seus continguts, als quals s’hi tindrà accés de manera parcial i limitada, aixecant el mur actual. Colomer ha remarcat que aquesta obertura es fa “sense cap ambició de competir amb els mitjans finalistes”, sinó amb la voluntat de “donar visibilitat a la tercera pota del sistema de mitjans públics nacional de Catalunya”. Els clients que tenen contractada la línia directa seguiran rebent els continguts directament als seus sistemes.

Un cop dins del servei, els més de 200 subscriptors podran accedir a tots els continguts que tinguin contractats i descarregar-se’ls en màxima qualitat. L’accés als textos, fotos, vídeos i àudios serà més àgil, ordenat i intuïtiu, amb agrupacions de continguts per facilitar l’experiència de navegació.

Nou gestor de continguts

A més del portal públic, la renovació tecnològica de l’ACN també inclou un nou gestor intern de continguts. La seixantena de redactors de l’Agència treballaran a partir de dimarts amb un sistema fet a mida, pensat per donar resposta al flux de treball de la redacció, i que serà dinàmic per incorporar nous serveis i continguts periodístics.

Aquest nou gestor també tindrà una versió d’aplicació mòbil, a partir del qual l’Agència Catalana de Notícies seguirà desplegant el seu projecte MoJo (periodisme mòbil).

Més renovacions en camí

L’estrena de la nova plataforma serà la punta de llança d’una renovació constant als serveis d’Intracatalonia, l’empresa propietària de l’ACN. D’aquesta manera, l’Agència adopta una nova tecnologia dinàmica que dona resposta a les necessitats del servei actual, però que també permet projectar nous desenvolupaments que obrin la porta a nous serveis periodístics i a tecnologies d’avantguarda que ja s’entreveu que seran d’aplicació quotidiana al sector.

Amb els nous web i gestor intern ja en funcionament, l’ACN treballarà en una nova aplicació per a mòbils i renovarà Catalan News, el portal de notícies de Catalunya en anglès.

La redacció també treballa en nous serveis i formats periodístics. Per exemple, properament començarà a servir continguts de periodisme de dades.