L’Associació Catalana de Ràdio organitza dimarts 13, de 10 a 12.30 h, la jornada El futur de la ràdio i els joves. Com podem atraure la generació Z?, amb format de webinar que es podrà seguir en streaming al web de la patronal.

La iniciativa es presenta com un estudi participatiu que té com a objectiu identificar les claus del diagnòstic del que està passant, avaluar si hi ha algun mercat o projecte radiofònic que estigui aconseguint revertir la tendència, i veure si és possible aplicar algun del aprenentatges al mercat català.

La sessió d’aquest dimarts ha de servir per emmarcar la situació actual a Catalunya, a Espanya i a Europa. Dos relators elaboraran un informe amb les principals conclusions, inclouran un qüestionari, i ho distribuiran entre els actors implicats (ponents, empreses de ràdio, administracions, mercat publicitari). A finals de setembre se celebrarà una segona jornada per debatre les aportacions i intentar consensuar un pla d’acció de les universitats.

La primera jornada comptarà amb les següents ponències de José Andrés Gabardo, d’AIMC (El consum de mitjans de la Generació Z a Catalunya. Evolució. Adequació del mètode d’enquesta a aquest target, 10.10 h); Thierry Mars, de l’EGTA (Consum de ràdio de la Generació Z a Espanya i als principals mercats europeus. Casos d’èxit?, 10.36 h); David Fernández-Quijada, de la UER (Informe ‘Connecting with young audiences, what works?’, 11.03 h); Enric Yarza, de Media Hotline (Les marques publicitàries per a joves: evolució de la compra a Catalunya i a Espanya. Informe de diagnòstic, 11.29 h), i Luis Miguel Pedrero, de la Universitat de Nebrija (Dificultats per a la investigació del consum radiofònic dels joves: metodologies, fonts, els agents del sector, 11.57 h).

L’acte l’obrirà el president de l’ACR, Miquel Miralles, i el clausurarà Oriol Duran, Secretari de Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya.