El diari Ara ha renovat el seu web, el gestor de continguts i les aplicacions mòbils per a sistemes iOS i Android, i de retruc també ho ha fet l’Ara Balears. “Vivim immersos en un canvi en la manera d’informar-nos i volem innovar en la manera de presentar la informació adaptant-nos a la necessitat de cada lector en cada moment”, assenyala la directora de l’Ara, Esther Vera.

“El format paper continua viu i conviurà amb el digital, un format online que permetrà un consum més amable, més innovador i més ordenat i clar”, apunta Vera. “Continuem fent el periodisme de sempre, amb rigor, lliure i compromès, però el fem arribar d’una nova manera més clara i útil”, rebla.

El nou web s’estructura en tres blocs principals: el primer és la portada, amb l’actualitat organitzada per temes del dia; el segon és l’Ara Mateix, amb informacions breus i actualitzacions al minut, i el tercer bloc és Descobreix, amb continguts en profunditat, de lectura pausada, més reflexius i atemporals.

El redisseny s’ha estat gestant durant un any i mig i en el procés s’ha implicat totes les parts. Així, s’han realitzat una cinquantena de tallers amb la redacció i amb lectors i subscriptors, amb 150 participants presencials i uns 10.000 remots. La idea era crear una comunitat per enriquir el mitjà a través del debat col·lectiu dins del diari.

La renovació del web de l’Ara no ha estat només estètica, sinó que és més profunda i arriba als processos de producció de continguts. Un canvi considerat “determinant” per al mitjà és el nou gestor de continguts, amb el qual es busca guanyar en versatilitat i generar continguts amb formats més atractius.

Amb el canvi de web i aplicacions, l’Ara també ha ampliat de cinc a deu el nombre d’articles gratuïts mensuals als quals es pot accedir sense estar subscrit (però sí registrat).

Una altra novetat és que els articles també es troben traduïts a l’anglès i el castellà per “explicar què passa a Catalunya a tot el món”.