L’Associació Empresarial de Publiciat-Gremi, l’Associació Espanyola d’Agències de Comunicació Publicitària, i la Federació d’Empreses de Publicitat i Comunicació han presentat una denúncia davant l’Audiència Nacional contra el nou conveni col·lectiu del sector.

El motiu és un error en el text que no havia entrat en la negociació amb els sindicats, i que redueix les hores setmanals de 39 a 37,5. Segons les tres organitzacions, quan es va detectar l’errada, després de la seva signatura, es va intentar corregir abans de publicar el nou conveni col·lectiu al BOE (el passat 10 de febrer), però les negociacions amb els sindicats no van fructificar. Posteriorment, es va intentar corregir la situació al Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA), però tampoc hi va haver acord.

Així doncs, les tres entitats empresarials han decidit denunciar el conveni davant l’Audiència al considerar que era l’única manera per “restituir els termes pactats”, assenyalen en un comunicat conjunt.

Les tres associacions retreuen als sindicats una actitud que segons elles “pretén desequilibrar artificialment una negociació que havia transcorregut per vies d’entesa i havia conclòs amb importants millores socials per als treballadors del sector”.