El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya ha publicat les bases reguladores de les subvencions estructurals per a l’edició de publicacions periòdiques impreses en català o aranès. Enguany, s’han introduït algunes modificacions a l’alça en el càlcul dels imports dels ajuts atorgats a les publicacions de proximitat de pagament auditades editades per empreses periodístiques amb l’objectiu de premiar el seu “esforç de professionalització”.

En concret, per a les revistes de pagament d’abast local es manté un fix de 315 euros per número editat i se li afegeix un coeficient de 0,03 euros per exemplar auditat. A més, les publicacions de pagament d’abast local amb periodicitat setmanal o més espaiada en el temps passen d’un fix de 100 euros per número i un coeficient de 0,05 euros per exemplar auditat a 150 euros de fix i 0,06 de coeficient.

En la mateixa línia, les publicacions de pagament d’abast nacional setmanals o amb periodicitat més espaiada en el temps també incrementen el coeficient per exemplar auditat de 0,05 a 0,06 euros.

Per a la resta de capçaleres impreses es mantenen les mateixes condicions que en l’anterior convocatòria, quan ja es van introduir nous requisits per impulsar la producció de continguts propis per estimular l’actuació dels professionals del sector i enfortir l’espai català de la comunicació.

Nous requisits en qüestió de gènere

Una altra novetat de les bases es produeix en les condicions que han de complir amb caràcter general totes les publicacions, on s’ha incorporat com a requisit la promoció d’un ús no sexista del llenguatge. 

A més, també s’inclouen tres nous requisits per a les empreses periodístiques sol·licitants: no poden haver estat sancionades per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o gènere; han de complir les recomanacions sobre el tractament de la violència masclista; i han de complir la normativa sobre igualtat efectiva de dones i homes per tal de fomentar els drets de les dones i la seva imatge plural i no estereotipada, així com evitar la seva discriminació i objectualització tant en els continguts de redacció periodística com en els anuncis publicitaris.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram