La crisi també repercuteix en el mitjà televisiu, tot i que de manera menys cruenta que en altres sectors, segons es pot desprendre de la publicitat que les cadenes han emès entre l’1 i el 23 de desembre, un dels períodes més importants de l’any. En concret, a Catalunya s’han emès 437.833 anuncis a la televisió, 13.606 més que en el mateix període del 2009.

Els nous canals de TDT que han nascut al llarg del 2010 han fragmentat el mercat publicitari i han provocat que totes les grans cadenes hagin perdut un considerable nombre d’anuncis a favor de les nouvingudes, Amb tot, s’ha de tenir en compte que algunes d’aquestes formen part d’un mateix grup i el resultat global acaba sent superior al de fa un any.

Així, Antena 3, cadena que lidera les insercions publicitàries, entre l’1 i el 23 de desembre ha perdut 3.432 anuncis respecte al mateix període de l’any passat. Però si es sumen les publicitats de Nova, Neox i Nitro, el resultat global és superior a aleshores, amb un total de 29.282 anuncis.

El mateix passa a Telecinco (amb Factoría de Ficción, La Siete i Boing), que com a grup en reuneix 52.269, i La Sexta (amb La Sexta 2 i La Sexta 3), que en comptabilitza un total de 31.903 anuncis. Per la seva part, Cuatro és la cadena que més espots ha perdut d’un any per l’altre (4.766), una caiguda que podria tenir a veure a l’anunci de la seva fusió amb Telecinco.

Les cadenes que més profit han tret d’aquesta nova situació han estat, almenys durant aquest desembre, Disney Channel, que ha emès 4.417 espots més respecte al 2009, i, sobretot, Veo7, amb 8.292 insercions publicitàries més que fa un any.

Amb tot, l’eliminació de la publicitat a TVE no ha suposat un transvasament directe d’anuncis cap a les privades. La majoria dels aproximadament 14.000 espots de la televisió pública estatal, que només manté les autopromocions i la publicitat institucional, simplement han desaparegut del mapa televisiu.

Font: El Periódico