En el conjunt de l’Estat, el passat novembre, els ingressos publicitaris dels rotatius van caure una mitjana del 15% respecte el mateix període del 2011. L’excepció la van protagonitzar El Periódico i La Vanguardia, que van salvar el mes amb caigudes força més lleus, imputables la campanya electoral del 25N.

Així ho indiquen les dades de l’observatori de l’Associació d’Editors de Diaris Espanyols (AEDE). Tot i que de la resta de diaris catalans no hi ha dades, segurament els comicis de novembre també els van ajudar a frenar la davallada publicitària del 2012.

En concret, La Vanguardia va facturar al novembre 5,3 milions d’euros, un 3,9% menys que el mateix mes del 2011. Per la seva part, a El Periódico la baixada va ser poc significativa, del 0,1%, amb una facturació de 2,9 milions.

En canvi, El País, el diari que més va ingressar amb més de 6 milions, va patir una caiguda en publicitat del 25,2% respecte el novembre de l’any anterior, mentre que El Mundo va facturar 5,3 milions, un 14,9% menys.

Per la seva part, l’ABC va tenir uns ingressos publicitaris de 3,9 milions d’euros, un 19,4% menys que el novembre del 2011, i La Razón de 3,3 milions, un 11,6% menys.

La caiguda anual de La Vanguardia i El Periódico és més alta

Amb tot, les bones xifres de novembre dels diaris de Godó i Zeta són puntuals. Segons dades de l’observatori de l’AEDE, de gener a novembre del 2012 els seus ingressos publicitaris van caure un 14,7 i un 13,5%, respectivament. Malgrat tot, són percentatges inferiors a la mitjana dels diaris adherits a l’AEDE, que va ser del 18,9% en els primers onze mesos de l’any.

A El País, la caiguda en ingressos publicitaris de gener a novembre del 2012 va ser del 25,1%; a El Mundo, del 18,4%; a l’ABC, del 19,5%, i a La Razón, del 16,8%.

Font: PRNoticias