L’auditori del CosmoCaixa de Barcelona acull aquest dijous la quarta edició de les Jornades Internacionals de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals. La trobada, que inicialment tenia caràcter biennal, arriba quatre anys després de la darrera edició, i enguany aplega més de 230 congressistes entre acadèmics, editors, periodistes, publicistes i empresaris del sector de la comunicació.

Les 4es Jornades s’estructuren en dos blocs temàtics. A La publicitat i els nous models d’ingressos s’exposaran casos d’èxit que posin llum als nous criteris de planificació amb els que treballen actualment els planificadors i a les noves formes d’invertir de les grans empreses; es presentaran conceptes com la sindicació dels mitjans gratuïts per captar publicitat de forma conjunta, la publicitat Km 0 que ofereix la premsa local, i com l’oportunitat que la fragmentació d’audiències dels grans mèdia ofereix als mitjans de proximitat líders d’audiència.

En el segon bloc, Cap a on va el periodisme?, es mostraran quines són les darreres tendències del sector; com es transforma el món de la premsa per als periodistes; de quina manera es combina el periodisme, la tecnologia i la transparència; com es conjuguen les xarxes socials, els rich media, els smartphones, les tauletes, etc., i quines són les noves demandes d’habilitats per als professionals de la premsa de proximitat.