El passat dissabte, després de la polèmica generada durant tota la setmana prèvia, La noria va assolir un 18,6% de quota de pantalla i 2.411.000 espectadors, les millors xifres assolides pel programa aquesta temporada. L’audiència va arribar als 3.431.000 telespectadors entre les 22.59 i les 23.06 h, quan Jordi González va defensar l’entrevista a la mare del Cuco i va acusar els mitjans de comunicació de “linxament”.

Les bones dades d’audiència contrasten amb la davallada publicitària durant l’emissió de l’espai. Si l’entrevista a Rosalía García es calcula que va costar uns 10.000 euros, les pèrdues econòmiques la setmana següent podrien ser majors: entre ambdós programes, Telecinco hauria ofert fins a un mínim de 37 anuncis menys, segons informa PRNoticias.

En concret, si el 29 d’octubre es van emetre 57 espots durant les dues primeres hores de programa, el passat dissabte van ser 20 (no hi ha dades de les dues hores següents). En total, durant es podrien haver deixat d’ingressar més de 500.000 euros.

Amb tot, és fa difícil calcular l’impacte econòmic real, ja que tot plegat no vol dir que els anuncis contractats no s’acabin emetent en altres programes i franges. Així, malgrat tenir en compte que la franja horària de La noria és més cara que d’altres (entre 15.000 i 16.000 euros), la contractació publicitària normalment es realitza per paquets i no per anuncis individuals.

De moment, però, ja són 13 les marques que han decidit retirar la seva publicitat del programa conduït per González: Campofrío, Puleva, Bayer, Nestlé, Panrico, Milner, Banc de Sabadell, La Razón, Reale Seguros, L’Oreal, Loteries i Apostes de l’Estat, Bimbo i Vodafone.