Algunes operadores per cable de l’Estat, entre elles Euskaltel i Telecable, han denunciat Mediapro i Prisa davant la Comissió Nacional de Competència (CNC) per les condicions de venda dels drets de futbol televisat, les quals consideren discriminatòries i anticompetitives per afavorir altres operadores com Telefónica. La denúncia es centra en les formes de comercialització dels drets televisius per part de Mediapro, i de la revenda que en fa Prisa.

Fins a l’estiu, les operadores de cable gaudien d’un contracte amb la productora catalana pel qual tenien accés al canal Gol TV, així com a la resta de partits de la Lliga de futbol en la modalitat de pagament per visió (PPV). Pocs dies abans de començar la temporada 2011-2012, Mediapro els va comunicar que aquests continguts PPV havien estat cedits a Digital+, que va crear el paquet Abono Futbol per revendre’l.

Les operadores de cable denuncien que el nou canal es venia amb un preu fix per abonat o amb un escalat de descomptes que afavoria Telefónica. Segons elles, el model de comercialització hauria de basar-se en una escala de descomptes sobre el percentatge de penetració del servei en el mercat de referència, i no sobre el volum total d’abonats.

Amb el mètode actual, per exemple, els clients de Telecable a Astúries que tenen Abono Futbol suposen un cost unitari molt més elevat que els de Telefónica, tot i que la primera té més usuaris del paquet futbolístic que la segona.

Les queixes de les operadores de cable són extensibles a la comercialització de Gol TV, que segons elles es va produir de forma similar, basant-se en un escalat de descomptes per volum proposat quan ja s’havia dissenyat i comunicat l’oferta de Gol TV als clients.

Font: Expansión