Els primers sis mesos de l’any, Prisa ha registrat unes pèrdues netes de 36,3 milions d’euros, un 159% més que els 14 milions negatius del mateix període de 2022. Amb tot, el grup obté un benefici d’explotació de 27,3 milions, un increment del 169,9% respecte dels 10,1 milions de fa un any.

Prisa atribueix l’empitjorament del resultat net comptable malgrat la millora dels resultats operatius a l’augment de l’euríbor, l’increment de les despeses financeres per l’amortització del deute, i majors ajustos per inflació i diferències de tipus de canvi a l’Argentina.

De gener a juny de 2023, els ingressos de Prisa van ser de 440,7 milions d’euros, un augment del 13,5% en comparació als 388,2 milions del primer semestre de l’any passat.

La divisió de Prisa Media registra un benefici d’explotació d’1,9 milions d’euros, quan en els primers sis mesos de 2022 va perdre 2,5 milions. A més, els ingressos són de 204,5 milions, un 9,8% més.

Dels ingressos de Prisa Media, 148,5 milions corresponen a la publicitat (+4,9%) i 26,9 a la circulació (+1%). A més, 112,1 milions provenen del mitjà ràdio (+1,3%) i 75,9 de la premsa (+5,1%).

Per la seva part, la divisió d’educació, Santillana, registra un benefici d’explotació de 27,5 milions d’euros, un 64,8% més que els 16,7 milions dels primers sis mesos de 2022. En aquest àmbit, els ingressos són de 224 milions, un augment del 10,6%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram