En els nou primers mesos de l’any, Vocento ha acumulat unes pèrdues netes de 15,657 milions d’euros, multiplicant per més de 12 els 1,257 milions negatius del mateix període de 2022. A més, el grup obté unes pèrdues d’explotació d’11,031 milions, un 81,2% més que els 6,087 de l’any passat.

En el capítol d’ingressos, de gener a setembre Vocento va facturar 255,697 milions d’euros, un 5,1% més que els 243,287 de 2022, mentre que les despeses van ser de 248,412 milions (sense amortitzacions), un augment del 6,5%.

Pel que fa als ingressos, els de la venda d’exemplars s’han reduït en un 4,6% d’un any a l’altre (de 80,004 milions a 76,338), mentre que els de la publicitat creixen un 4,6% (de 104,639 milions a 109,472), i en concepte d’altres ingressos ho fan un 19,2% (de 58,644 milions a 69,887).

Per àrea d’activitat, la premsa obté unes pèrdues d’explotació de 9,629 milions d’euros, gairebé quintuplicant els 1,998 milions de l’any passat. En conjunt, els ingressos pugen un 1,5% fins als 206,447 milions.

En aquest àmbit obtenen un resultat d’explotació negatiu l’ABC, amb 8,319 milions de pèrdues (un 46,5% més); la divisió d’esports, amb 5,513 milions (+44,7%), i els suplements i revistes amb 224.000 euros (77.000 de benefici el 2022).

Quant a l’àrea audiovisual, Vocento obté un benefici d’explotació d’1,930 milions d’euros, un augment del 6,8% respecte dels 1,807 milions de fa un any, ara amb uns ingressos de 3,556 milions, una 6,7% més.

Aquí el resultat d’explotació és positiu en ràdio amb 2,223 milions d’euros, un augment del 8,5%. En canvi, el grup registra pèrdues en TDT amb 279.000 euros (les redueix un 18,7%), i en continguts amb 14.000 euros (el doble que el 2022).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram