Les perspectives d’inversions publicitàries per aquest 2014 han millorat entre els anunciants. Els panelistes de l’estudi Zenthinela creuen que, enguany, la caiguda serà de l’1,9%, mentre que a l’abril pronosticaven que seria del 3,5%. La majoria dels anunciants creu que la reactivació del mercat es produirà en els darrers mesos de l’any o a principis del proper, malgrat un 14% opina que ja s’ha produït.

Per sectors, pocs encara obtenen previsions en positiu, però tots milloren les expectatives respecte a l’abril. En concret, enguany, els diaris veurien reduïda la inversió publicitària un 9,8% (milloren set dècimes respecte l’abril); els suplements, un 12,5% (pugen una dècima); les revistes un 10% (guanyen dos punts), i la ràdio un 4,6% (una millora d’1,1 punts).

Per la seva part, les televisions de pagament veurien com la inversió publicitària cauria un 0,4% (les previsions d’abril apuntaven l’1,9), mentre que a les de pagament incrementaria el 0,9% (en l’anterior estudi era queia un 1%).

Finalment, els panelistes de Zenthinela vaticinen un augment dels ingressos publicitaris del 5,4% a internet (set dècimes més que a l’abril) i de l’11,1% als dispositius mòbils (millora en dues dècimes).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram