La Unió de Televisions Comercials Associades (UTECA) havia denunciat que el patrocini de diversos programes de TVE (MasterChef, Saber y ganar, Españoles en el mundo o Letris) realitzat per diferents marques incomplien la Llei de finançament de RTVE pel qual es va eliminar la publicitat a la cadena.

Segons va fer públic aquest dimecres la direcció de TVE, la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i per a la Societat de la Informació (SETSI) ha arxivat la denúncia argumentant que el patrocini dels programes s’ajusta a la normativa. La patronal de les televisions privades ja ha anunciat que recorrerà de forma immediata als tribunals.

En la resolució, la SETSI també conclou que RTVE actua correctament pel que fa a l’ús de fórmules de comunicació comercial associades a transmissions esportives. Finalment, quant a la presència de marques en alguns espais i sèries (+Gente, Un país para comérselo o Gran Reserva), l’organisme creu que no es pot qualificar com a comunicació comercial i, per tant, no es pot considerar com a emplaçament de producte.

Per a la patronal de les privades, l’arxivament de la denúncia “s’integra en la línia d’inactivitat” de la SETSI davant “l’incompliment creixent i sistemàtic de l’estatut regulador de RTVE en matèria publicitària, fent cas omís de les repetides advertències que la UTECA li ha fet arribar”.

Ara, la patronal de les televisions privades espera que els tribunals apreciïn el “notori abús” que la radiotelevisió pública fa de l’anomenat patrocini cultural.