L’Associació Catalana de Ràdio (ACR) ha celebrat aquest dilluns a Barcelona la seva reunió anual. Durant l’assemblea, el president de la patronal de les emissores privades, Robert Serentill, ha explicat que una de les fites per aquest 2013, que preveu “molt difícil”, és “posar en valor” el potencial de la ràdio com a mitjà davant els anunciants. En aquest sentit, destaca que, malgrat créixer en penetració i audiència, la inversió publicitària cau.

En les properes setmanes, l’ACR donarà a conèixer el resultat de l’estudi encarregat a la consultora Media Hotline sobre la inversió al sector radiofònic a Catalunya i les dades de l’ocupació del sector privat. Serentill ja ha advertit que els resultats seran “els pitjors” dels darrers anys.

En l’informe del més rellevant del 2012 presentat a la reunió, la junta ha destacat especialment l’acord per a la unificació dels estudis d’audiència del Baròmetre i l’EGM, el qual assegura que “evitarà la disparitat de resultats”. Igualment, també aplaudeix la resolució favorable al recurs presentat el 2006 per l’ACR contra l’assignació a COMRàdio de 22 freqüències que corresponien a operadors privats, i resta a l’espera que en les properes setmanes el CAC obri el concurs per a la seva adjudicació.


Finalment, durant el 2013, la patronal de les privades catalanes insistirà davant les administracions competents en la lluita per eradicar les emissions il·legals; continuarà reclamant l’eliminació de “l’excessiva burocràcia en forma de qüestionaris i registres”, i espera veure la sentència del recurs interposat contra la Instrucció del CAC que limita la publicitat a les emissores públiques.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram