Amb l’esmena introduïda a la futura llei de la CCMA, la qual contempla l’eliminació de la publicitat al grup d’emissores de Catalunya Ràdio, no n’hi ha prou. L’Associació Catalana de Ràdio (ACR) considera que el redactat és “absolutament insuficient”, ja que no fixa un calendari per a la reducció progressiva de la publicitat a les emissores públiques fins a la seva desaparició.

La patronal de les ràdios privades catalanes creu que, en aquest context de crisi, el Parlament “pot perdre l’ocasió de fer possible un nou marc de convivència en el sector”.

Les contractes laborals cauen un 30%

Per recolzar la seva postura, l’ACR branda l’informe anual que realitza amb les dades dels seus associats, el qual indica que les contractacions han caigut entre considerablement des del 2008.

En concret, les ràdios privades tenien 692 contractes laborals fa quatre anys i ara en són 458, un 34% menys; a més el 2008 hi havia 399 contractes mercantils (col·laboradors, comercials etc.) i actualment en són 309, un 23% menys. En total, dels 1.091 contractes que hi havia el 2008, s’han passat a 767, un 30% inferior.

L’ACR imputa aquesta davallada de llocs de treball a la caiguda del mercat publicitari radiofònic, que entre el 2007 i el 2010 va passar de 75 a 56 milions d’euros. Malgrat no disposar de dades del 2011, l’associació assegura tornarà a caure, igual que vaticina que passarà al 2012.