TV3 haurà de reduir la despesa en 33 milions d’euros si no hi ha una aportació extraordinària del Govern, cosa que deixarà la seva graella irrecognoscible i greument afeblida. El director Vicent Sanchis ha explicat al comitè d’empresa i el consell professional el pla de contenció previst, concretant així una mica més les “terribles” conseqüències de les quals ja va advertir a principis d’any si no arribava una injecció econòmica.

El pla per reduir la despesa de TV3 s’aplicaria de forma gradual, tot i que el gruix de l’afectació es produiria durant el segon semestre, amb retallades de producció i inversions en totes les àrees. Així, a partir de juny es prescindiria de la programació associada i les coproduccions d’entreteniment, havent-se de cancel·lar espais d’èxit com Polònia, El foraster o Joc de cartes. A més, els drets esportius gairebé desapareixerien i a partir del tercer trimestre se suprimiria la sèrie de sobretaula Com si fos ahir.

En l’àmbit informatiu es planteja eliminar les corresponsalies de Pequín, Moscou i Buenos Aires; prescindir de les unitats d’enllaços de les delegacions territorials, i retallar la compra de producció aliena per als programes Sense ficció i 30 minuts, segons explica el comitè.

Demanen aturar les “decisions irreversibles”

El comitè d’empresa coincideix amb la direcció que és “urgent” una aportació extraordinària del Govern al pressupost de 2018, però també ha reclamat que s’aturin unes “decisions irreversibles” que podrien suposar “un desastre per al futur de TV3 i de tot el sector audiovisual”.

Els representants dels treballadors consideren “temerari” començar a prendre unes mesures que “poden arribar a arraconar del tot TV3 en l’espai de comunicació i producció en català”, i demanen a la direcció de la cadena i de la Corporació que facin totes les accions possibles per “revertir” la situació.

En paral·lel, el comitè també insta els grups parlamentaris a “complir amb els seus compromisos de campanya quan van reconèixer que el dèficit per l’IVA a la CCMA era una emergència que s’havia d’atendre específicament”.

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals s’enfronta a una reducció de la despesa de 39,5 milions d’euros per aquest any, amb l’aportació de la Generalitat prorrogada. 20,4 milions corresponen a la nova despesa d’IVA; 7,1 milions pertanyen al dèficit amb què s’ha tancat el 2017, que s’ha d’eixugar aquest any, i 12 milions són per la disminució prevista d’ingressos publicitaris per al 2018.