El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, que des de fa cinc anys mesura les audiències dels mitjans i els consums culturals, podria tenir els dies comptats.  Segons publica l’AvuiEl Punt, en el marc de retallades generals, el Govern hauria decidit que no pot assumir els més de dos milions d’euros anuals que hi aportava. Segons informa el diari de fonts governamentals, la decisió es va comunicar dilluns a la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC), des d’on s’hauria advertit que això suposaria la fi del projecte, ja que aquest deixaria de ser viable.

Res decidit

Amb tot, aquest dimecres al matí, el director general de la Fundació, Joan Sabaté, ha assenyalat via Twitter  que la fi del Baròmetre és responsabilitat del patronat de FUNDACC i que de moment no hi ha res decidit fins que aquest es pronunciï. A més, ha recordat que la propera onada és el proper 30 de maig.

Prioritzar les ajudes a la premsa comarcal

Les fonts del Govern consultades per l’Avui-El Punt haurien admès que el tancament del Baròmetre seria un tema que “sap greu”, però que s’està retallant de tot arreu i s’ha preferit prioritzar les “ajudes a la premsa comarcal i en català”, les quals consideren “irrenunciables”.

El Baròmetre, l’última onada del qual es va presentar dijous passat, té una mostra més àmplia que l’EGM, és l’únic estudi d’audiències elaborat des de Catalunya, centrat estrictament en l’àmbit comunicatiu català, i que aporta dades comarcals de consum de premsa, televisió, ràdio i internet. Realitzar-lo amb menys pressupost suposaria, segons els diaris d’Hermes, que “el producte perdria qualitat i ja no respondria a les necessitats” per a les quals es va crear.