Des del 1991, el primer trimestre de l’any sempre ha anat incrementant el número d’anuncis. Excepte l’actual, que ha trencat aquesta tendència a l’alça. En concret, durant el primer trimestre del 2012, el conjunt de televisions a l’Estat van emetre una mitjana de 20.816 anuncis diaris, 1.445 menys (-6,4%) que els 22.261 registrats durant el mateix període del 2011, segons el darrer Índex de televisió elaborat per Zenithmedia.

Tot i que les cadenes programen menys anuncis, aconsegueixen major eficàcia, perquè els teleespectadors veuen cada dia gairebé els mateixos espots que en anys anteriors: 72 en el primer trimestre del 2012, davant dels 73 del 2011 o els 74 del 2010.

Telecinco, la més efectiva

Per cadenes, Cuatro és la cadena amb menys saturació publicitària (12,6%), mentre La Sexta és l’operador que més publicitat emet en total al llarg del dia (15,4%). En l’horari de màxima audiència, Telecinco és la cadena menys saturada, amb un 19,2%, mentre que Antena 3 és la que més, amb un 22,2% de publicitat en aquesta franja.

A més, la principal cadena de Mediaset també és la que obté un major índex d’efectivitat (relació existent entre el nombre d’anuncis vistos i el nombre d’anuncis emesos) en prime time, amb una puntuació de 5,5, per davant d’Antena 3 (5,3), Cuatro (2,3), La Sexta (2,1) i el total de les autonòmiques (2,0).

En canvi, Antena 3 és la primera en la ràtio de volatilitat (percentatge d’espectadors que canvien a un altre canal en els talls publicitaris) en la franja de més audiència, desbancant Telecinco per primera vegada després de molts mesos. En concret, la cadena de Planeta aconsegueix un 25,9% de volatilitat, mentre que la de Mediaset es queda amb un 27,2%. La més volàtil és La Sexta, amb un 40,1%.