El Servei de Desenvolupament Empresarial de l’Institut Català de les Empreses Culturals organitza el 9 de juliol al CCCB la formació Repensar la comunicació cultural, que abordarà la transformació que s’ha viscut aquest àmbit.

La sessió s’adreça a gestors culturals, responsables de comunicació i tots aquells professionals interessats a conèixer les rutines periodístiques i les noves tendències en la comunicació cultural.

El programa arrencarà amb la formació Introducció i dinàmiques participatives, a càrrec de Cristina Salvador, directora de l’agència de comunicació Both, que girarà al voltant de quatre eixos: La comunicació i el màrqueting cultural avui; Com ser notícia als mitjans de comunicació; Com són els públics i com hem de generar comunitat, i Noves estratègies en comunicació cultural.

Després de mostrar alguns casos d’èxit tindrà lloc una taula rodona en què quatre periodistes explicaran com sorprendre a través de la comunicació des de la cultura, què és notícia i com gestionar la reputació: Anna Pérez, directora d’Àrtic; Carolina Rosich, redactora de cultura a TV3; Xavi Cervantes, redactor de cultura a l’Ara, i Eva Piquer, directora i fundadora de Catorze.cat.