
Museu del Disseny de Barcelona.
L’Institut de Cultura de Barcelona ha posat en marxa un nou portal que unifica la informació i l’oferta de tots els museus de la ciutat, tant públics com privats. El portal Museus de Barcelona és un projecte estratègic de l’ICUB que neix amb la voluntat de convertir-se en el “referent digital definitiu per al patrimoni de la ciutat”. La voluntat és resoldre la dispersió informativa i oferir “un punt d’accés únic, harmonitzat i exhaustiu” de l’activitat de més d’una seixantena de museus, centres d’exposicions i espais patrimonials.
El llançament d’aquesta plataforma digital integrada respon al desplegament de la mesura del govern municipal Museus de ciutat: innovació, educació i dret a participar en el patrimoni cultural de Barcelona, presentada el desembre de 2022.
Un prescriptor cultural amb vocació de servei públic universal
Museus de Barcelona aplega en un mateix espai digital equipaments municipals, consorciats i privats, trencant barreres administratives per centrar-se en l’experiència de l’usuari. Més enllà de ser un directori estàtic, el portal ha estat dissenyat per funcionar com una agenda cultural especialitzada i un prescriptor de referència, amb continguts actualitzats diàriament. Per això, es compta amb un equip de redacció i gestió de continguts dedicat a la recerca diària d’informació.
La plataforma permet consultar les exposicions temporals, les col·leccions permanents i les activitats familiars o especialitzades que tenen lloc als museus de la ciutat. A més, esdevé l’eix vertebrador dels programes patrimonials de l’ICUB. Esdeveniments com La Nit dels Museus, el festival Barcelona Dibuixa, Museu Endins o les programacions especials en equipaments museístics (Nadal, estiu, la Mercè) tindran el seu espai centralitzat dins del nou web.
Museus de Barcelona s’ha concebut amb una vocació de servei públic universal. Els continguts estan disponibles en català, castellà i anglès, i s’adrecen des de la ciutadania de Barcelona i l’Àrea Metropolitana fins al turisme cultural que visita la ciutat, passant per la comunitat educativa i el públic especialitzat en recerca patrimonial.


