Notícies

Línia Cornellà arriba al número 50 reafirmant el seu espai

|2017-11-02T10:46:14+02:002 Novembre 2017|Comunicació21

El periòdic Línia Cornellà publica aquest mes el número 50 reafirmant el seu espai comunicatiu a la ciutat. La capçalera, fundada l’any 2013, revalida la seva presència territorial i es confirma com una de les principals publicacions de referència periodística al municipi, amb prop de 10.000 exemplars mensuals controlats per OJD-PGD.

Tot i això, l’editora lamenta la nul·la disposició de l’Ajuntament de Cornellà a incloure la publicació en els seus plans de comunicació publicitària corporativa. No s’entenen les raons per les quals el consistori gira l’esquena a un mitjà local que aposta pel periodisme rigorós i que contribueix –encara que sigui modestament– a la cohesió i vertebració de la ciutat i dels seus barris a través de la informació de proximitat.

Línia Cornellà pertany al Grup Comunicació 21, que edita en xarxa una vintena de capçaleres de proximitat i distribueix 418.617 exemplars certificats a la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana, aconseguint arribar a nous targets de lectors complementaris als de la premsa generalista.

Anem per feina

Per Arnau Nadeu, director editorial de la xarxa de periòdics Línia

50. Número rodó. Efemèride que no és poca cosa. Aquest mes Línia Cornellà arriba al mig centenar d’edicions, i ho fa des d’una posició respectable: som una de les publicacions de referència periodística a la ciutat. “Quin mèrit, seguir sortint en paper!”, ens dieu molts. Sorpresa barrejada amb dosis variables d’admiració. Això és el que es desprèn de les vostres felicitacions. I no ens ha d’estranyar que sigui així, perquè els primers a matar el paper abans d’hora hem estat nosaltres: els periodistes.

Quin gremi, el nostre! Sempre posant dates de caducitat al que fem, als suports que utilitzem, al que representem. I ves per on, aquí estem: celebrant el número 50 d’un periòdic que ha sabut trobar en el format paper i en fugir de l’allau digital la seva raó de ser. Contradient les profecies apocalíptiques. Deixant que la caducitat la poseu vosaltres, els lectors i els anunciants –còmplices fidels–, en funció de si us som útils o no. Aplicant sentit comú a aquest monstre de la immediatesa que ens devora. Defensant els valors tradicionals del periodisme. La feina ben feta.

I dia rere dia veiem que, a diferència del que prediquen alguns, ens valoreu perquè fem les coses amb reflexió, amb rigor, amb pluralitat. En paper, i també en digital, però sobretot en paper. I als barris. Amb vosaltres. Amb els veïns i els comerciants. Parlant del que us toca de prop, sigui nou o no. Cridaner o no. Aportant-vos valor. Allò de les comunitats de lectors, però de debò. El dia a dia. La teva trucada queixant-te d’una informació que no et fa el pes. El feedback més enllà del comentari web.

Sempre he pensat que, mentre tingui sentit el que fem, Línia Cornellà tindrà futur. I crec que fins ara, modestament, ha estat així. Ja ens ho direu vosaltres, quan no ens trobeu útils. De moment, nosaltres anem per feina i us ho posarem difícil.