Línia, el diari metropolità ha irromput en els mesuraments d’OJDinteractiva amb 100.812 usuaris únics i 166.566 pàgines vistes a l’octubre. El Grup Comunicació 21 va posar en marxa el digital el passat 17 de maig com un mitjà pensat des de i per a l’àrea metropolitana de Barcelona. El nou diari complementa i potencia les 19 edicions en paper i digitals de les capçaleres territorials Línia dels districtes de la capital catalana i l’àrea metropolitana, on el grup és líder en proximitat.

“No som un diari generalista més. Som un diari de proximitat, diferent, que aspira a ser un altaveu de la gran metròpoli”, afirma el seu director, Arnau Nadeu. “Línia és un diari d’enfocaments propis, de reportatges, d’entrevistes i d’opinió metropolitana. Que fa un periodisme més reposat que rabiós. Un diari de km 0, centrat en les històries dels barris i la seva gent”, detalla el periodista, també responsable de la xarxa de periòdics Línia en paper.

Proximitat, un valor a l’alça

El Grup Comunicació 21, nascut el 1999, redobla l’aposta per la proximitat amb la posada en marxa del diari digital metropolità. “Si fins ara les nostres publicacions Línia són necessàries en el primer cercle de proximitat dels ciutadans –el barri, la ciutat–, ara també volem que ho siguin a través del nou diari en el cercle social i geogràfic immediatament superior, que en el cas que ens ocupa traspassa les muralles de Barcelona”, assenyala David Centol, editor del Grup Comunicació 21.

“Línia és la peça que faltava en el puzle de la informació de proximitat de l’àrea metropolitana de Barcelona i és també la peça que faltava al grup”, remarca Centol. “Amb el seu naixement es completa el nostre objectiu de respondre a les necessitats informatives de l’entorn més proper, al mateix temps que s’arrodoneix el mapa comunicatiu català amb una eina que li mancava”, afegeix.