L’Institut Ramon Llull ha posat en marxa paperllull, una nova iniciativa comunicativa en format de revista digital setmanal i amb continguts específics sobre totes les disciplines que abasta la institució. El contingut estarà format per articles, reportatges i entrevistes sobre aspectes, tendències, autors i obres singulars de la cultura catalana, escrits per periodistes, crítics, assagistes, especialistes i programadors, entre altres agents culturals.

“Volem donar veu a teòrics, però també a la gent que fa possible que passin les coses, perquè considerem que conèixer aquestes persones i la seva tasca és molt important”, explica Iolanda Batallé, directora del Llull. “És part de la nostra feina donar difusió a veus consagrades, però també a d’altres que comencen i que és interessant que es coneguin aquí i, especialment, a fora”, afegeix.

Tots els articles de paperllull s’aplegaran en una revista trimestral que tindrà una visibilització en format web (a través del recull dels enllaços publicats) i també en format PDF com a revista disponible per a descàrrega. A més, cada article es publicarà simultàniament en català, anglès i castellà.

paperllull està coordinada i editada pel periodista Esteve Plantada, en aplicació dels criteris definits per l’equip de comunicació i la direcció del Llull. “És un projecte que portem treballant durant molt de temps i que considerem molt rellevant que visqui precisament ara el seu llançament, perquè això referma la nostra aposta i convenciment pel mitjà digital: cal trobar camins per arribar a la gent, per difondre i explicar. És més necessari que mai”, afirma Batallé.

La vocació de paperllull és esdevenir una publicació de referència, amb articles d’interès per a l’espectre cultural del país, per a lectors especialitzats i tothom qui s’aproxima a la llengua i cultura catalanes. “Volem crear discurs en la cultura, la literatura, les arts i la llengua. I que aquest discurs pugui servir de referent aquí i a tot el món”, explica Plantada.

L’editor puntualitza que el projecte no vol entrar en competència amb els mitjans culturals digitals, sinó que “ser-ne companys de viatge, al mateix temps que donem peu a una difusió exterior i fem d’altaveu de poetes, crítics, programadors, escriptors i el màxim d’agents del nostre ecosistema cultural”, afirma. “Ens desmarquem de l’actualitat informativa per teixir un discurs propi, donar valor afegit a les accions que fem i explicar tot allò que ens fa singulars”, afegeix.