La infrarepresentació de les dones en els espais d’opinió dels mitjans de comunicació no ha millorat durant la crisi sanitària, segons constata un nou informe d’#OnSónLesDones. El treball indica que les dones van tenir tan sols el 29% dels espais d’opinió dels principals mitjans de comunicació en català: 967 de les 3.384 intervencions registrades del 15 de maig al 14 de juny.

Com és habitual, els percentatges varien segons el tipus de mitjà. En concret, dels 2.051 articles d’opinió en els diaris en paper analitzats (Ara, El Periódico, El Punt Avui i La Vanguardia), només el 27% han estat signades per dones (548). Un punt més que en l’informe del període de l’1 al 14 de març de 2020, i el mateix percentatge que en el del darrer trimestre de 2019.

Per la seva part, en els 554 articles d’opinió recomptats en diaris digitals (VilaWeb, NacióDigital, ElNacional.cat, Catalunya Plural i elMón) el percentatge disminueix fins al 24% (134). Un resultat pitjor que en el document de l’1-14 de març (25%) i millor que en el d’octubre-desembre de 2019 (22%).

Pel que fa a les tertúlies de ràdio, de les 641 participacions registrades (Aquí amb Josep Cuní de SER Catalunya; El món a RAC1, No ho sé i Via lliure de RAC1; i El matí de Catalunya Ràdio, Catalunya migdia, Catalunya nit i El suplement de Catalunya Ràdio), el 35% correspon a la intervenció de dones (226). Un retrocés respecte al 37% de l’1-14 de març i al 36% de l’últim trimestre de 2019.

Finalment, de les 138 participacions en tertúlies de televisió analitzades (Els matins, Tot es mou i Més 324 de TV3) el 43% han estat realitzades per dones (59), de manera que es manté l’anomenada paritat tècnica (un mínim del 40% per a dones i per a homes). En l’informe corresponent al període 1-14 de març el percentatge va ser del 48%, i en el d’octubre-desembre 2019 del 42%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram