El president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, és partidari d’una regulació més estricta per combatre la desinformació a les plataformes digitals, amb un sistema on es defineixin clarament uns ”indicadors clau de rendiment” perquè els reguladors puguin desenvolupar la seva tasca de monitoratge i d’aplicació de les normes, i que els permeti instar a retirar continguts il·lícits si es donés el cas.

Loppacher s’ha pronunciat en aquest sentit després de fer-se públic el primer informe que monitora l’efectivitat del Codi d’autoregulació pactat el 2018 entre la Unió Europea i les principals plataformes (Google, Facebook i Twitter).

“La principal conclusió de l’informe és que l’autoregulació és un sistema útil per fer les primeres passes, però que s’ha revelat insuficient. Si volem lluitar de manera eficaç contra la desinformació, cal anar a un sistema de més regulació”, assenyala Roger Loppacher.

El president del CAC explica que l’informe dels reguladors europeus “mostra que les plataformes han pres mesures contra la desinformació, però també que aquestes mesures són insuficients i poc avaluables. També, que les mesures que s’implementen han de tenir una especificitat territorial, perquè si no, resulten massa genèriques”.

La proposta de Loppacher va en la línia de les conclusions de l’informe, que exposa la necessitat que les plataformes millorin el sistema de lliurament de les dades, així com que la informació se segmenti per països, de manera que cada regulador audiovisual en faciliti el monitoratge.

El president del CAC també coincideix en la necessitat d’incorporar al Codi a altres plataformes com TikTok, WhatsApp i Messenger per evitar asimetries regulatòries.