El president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, ha destacat els bons resultats de la ràdio en català el 2019, i ha apostat per la innovació i pels nous formats per continuar creixent i atraure el  públic més jove.

“La ràdio té una bona salut de ferro i ha resistit embats de nous serveis de comunicació, que en molts casos han estat incorporats a la seva pròpia oferta. La ràdio es caracteritza per la seva immediatesa i proximitat, a més de ser un dels suports publicitaris amb més eficàcia. Ara, el repte és apostar per noves fórmules per captar els més joves i continuar creixent i fidelitzar nous oients”, ha assenyalat amb motiu del Dia Mundial de la Ràdio, que se celebra el 13 de febrer.

Segons dades de 2019, a Catalunya hi ha 3,7 milions d’oients de ràdio (l’any anterior van ser 3,66 milions), dels quals hi ha una proporció significativa en català. Loppacher destaca la bona audiència de les ràdios públiques i privades d’àmbit nacional, així com les nombroses desconnexions en català de les emissores estatals. “El resultat és que la ràdio és el mitjà de comunicació on la normalització de la llengua catalana està més consolidada”, remarca.

El president del CAC també ha ressaltat la importància que té per a Catalunya la ràdio local, que, segons ha dit, representa una riquesa informativa i augmenta la cohesió territorial.

Per a Roger Loppacher, a banda de la necessitat de captar el públic més jove, la ràdio s’enfronta a altres dos reptes: la lluita contra les emissores sense llicència i la digitalització. Sobre aquest segon punt, ha puntualitzat que el procés s’ha de fer de manera gradual i amb el consens de les empreses radiofòniques.