L’ús de la llengua catalana a la xarxa continua amb el seu creixement anual, malgrat ho fa a un ritme més lent, segons el baròmetre impulsat el 2002 per WICCAC (Webmàsters Independents en Català de Cultura i d’Àmbits Cívics), el qual analitza la presència del català als webs de grans empreses i organitzacions radicades a Catalunya o que hi ofereixen els seus productes i serveis.

En concret, el 2019 s’ha tancat amb un nou màxim històric, un 65,71% de mitjana d’ús del català a internet al desembre. Aquest percentatge suposa un augment interanual de 21 dècimes respecte al 2018, el mateix creixement que l’any precedent, el més baix des de que es va posar en marxa aquest baròmetre. A banda, en l’any que acabem de deixar enrere s’ha registrat una mitjana del 65,60% en l’ús de la llengua catalana a la xarxa, 22 dècimes més que al 2018.

La salut del català a internet varia depenent del sector (WICCAC n’analitza 35). A 31 de desembre de 2019, l’àmbit de diaris, revistes, agències i digitals registrava un ús de la llengua catalana del 75,29%, i el de ràdio, televisió, grups de comunicació i productores era del 71,70% (en ambdós casos el mateix percentatge que un any abans). Per la seva part, al sector informàtica, internet i TIC el percentatge era del 63,27% (18 dècimes menys), i al de telecomunicacions, electrònica, telefonia mòbil i tecnologia del 42,55% (un retrocés d’1,2 punts).

Segons el baròmetre de WICCAC, només hi ha dues categories que es mantenen amb un percentatge del 100%, la d’universitats i la de teatre i dansa. Per la seva part, l’àmbit que registra un percentatge de l’ús del català més baix als seus webs segueix sent el d’automòbils i motocicletes, amb el 5,95% (que creix un 1,07 respecte el 2018).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram