L’ús de la llengua catalana a la xarxa augmenta any rere any, tot i que en els darrers ho ha anat fent a un ritme més lent, segons el baròmetre impulsat el 2002 per WICCAC (Webmàsters Independents en Català de Cultura i d’Àmbits Cívics), el qual analitza la presència del català als webs de grans empreses i organitzacions radicades a Catalunya o que hi ofereixen els seus productes i serveis.

En concret, el 2022 s’ha tancat amb un nou màxim històric, un 66,39% de mitjana d’ús del català a internet al desembre. Aquest percentatge suposa un augment interanual de 33 dècimes respecte de 2021, tot i així el més alt dels darrers sis anys. A banda, el 2022 s’ha registrat una mitjana del 65,95% en l’ús de la llengua catalana a la xarxa, 28 dècimes més que l’any anterior.

La salut del català a internet varia depenent del sector (WICCAC n’analitza 35). A 31 de desembre de 2022, l’àmbit de diaris, revistes, agències i digitals registrava un ús de la llengua catalana del 77,65% (el mateix percentatge que un any abans), i el de ràdio, televisió, grups de comunicació i productores era del 72% (també repeteix resultat). Per la seva part, al sector informàtica, internet i TIC el percentatge era del 63,13% (–0,51), i al de telecomunicacions, electrònica, telefonia mòbil i tecnologia del 42% (es manté).

El baròmetre de WICCAC de 2022 constata de nou que les categories d’universitats i de teatre i dansa són les úniques amb un 100% d’ús de llengua catalana als seus webs. Per la seva part, l’àmbit que registra un percentatge més baix continua sent el d’automòbils i motocicletes, amb el 7,06% (com en el 2021).