El president del Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Enric Marín, ha respost al posicionament del Consell Assessor de Continguts i de Programació sobre els criteris per a la cobertura informativa de les eleccions al Parlament. En una carta dirigida al seu president, Manel Garcia Biel, Marín recorda que “l’àmbit electoral queda fora del marc de competències del Consell Assessor”, però tot i així agraeix la reflexió realitzada i assenyala que aquesta “té la virtut de recollir un estat d’opinió àmpliament generalitzat en àmbits acadèmics i professionals”.

En la carta, el president de la CCMA destaca que, en els debats dins del consell de govern de l’ens per determinar els criteris de la cobertura informativa de les eleccions, han estat determinats pel “caràcter fortament constrictiu” de la sentència del Tribunal Suprem del 19 d’octubre del 2009 que va confirmar “contundentment”el criteri dels blocs electorals.

Enric Marín assegura que el consell de govern de la Corporació és conscient que la Llei Orgànica de Règim Electoral General (LOREG) “no estableix que la cobertura informativa dels processos electorals s’hagi de traduir en criteris de modulació de temps i ordre”, però recorda que els blocs electorals han estat fixats per “reiterades i consolidades resolucions de la Junta Electoral Central com a conseqüència dels diferents recursos que les forces polítiques han interposat contra els plans de cobertura informativa dels mitjans de comunicació”.

En aquest sentit, Marín assegura que qualsevol pla de cobertura informativa aprovat per la CCMA que no atengui el criteri de modulació de temps “pot ser recorregut” per qualsevol partit. Aquest fet, segons afirma, comportaria que “es pogués retreure al Consell de Govern haver dut a terme decisions arbitràries que vulnerin els principis de l’article 66 de la LOREG, situació que el Consell de Govern no pot assumir”.

Finalment, el president de la CCMA remarca que, el fet que s’hagi recorregut la sentència del Tribunal Suprem davant del Tribunal Constitucional, “en cap cas en comporta la suspensió”, per la qual cosa “queda intacta la doctrina de modulació de temps i ordre de la Junta Electoral Central”.