A finals de juliol, Mediapro va obrir una subhasta (titllada d’“il·legal” per Canal+) per adjudicar els drets de transmissió en obert dels partits de la Lliga de futbol, rebent cinc ofertes: Antena 3, La Sexta, Televisió de Catalunya, la FORTA i Veo (per a Marca TV). Però la competició de primera va començar la temporada sense que s’haguessin adjudicat els drets, per la qual cosa els matxs els ha retransmès La Sexta, com els darrers anys.

Aquest dijous, finalment, la productora catalana ha adjudicat els drets d’emissió en obert d’un matx per jornada de la primera divisió a Marca TV, canal llançat per Unidad Editorial i la mateixa Mediapro. La productora de Jaume Roures assegura que en la decisió ha valorat “l’especialització del canal, la complementarietat amb la seva oferta de continguts i la seva reeixida trajectòria”.

En la decisió, que arriba un dia després que s’hagi fet públic que a partir de l’1 d’octubre Antena 3 absorbirà La Sexta, segurament ha influït les baixes audiències obtingudes en els partits transmesos fins ara, una tònica que s’estendrà al llarg de la temporada, doncs la gran majoria de matxs seran en dilluns i cap amb el Barça i el Madrid.

El primer partit que oferirà Marca TV, que també té adjudicats els drets d’emissió de la Lliga de segona divisió, serà el Getafe-Mallorca del proper dilluns. És el primer cop que una cadena temàtica ofereix el futbol de primera en obert.