El Grup Mediapro ha posat en marxa Mediapro Labs, un segell de continguts que pretén identificar nou talent audiovisual amb el qual associar-se per produir noves idees i formats. Es tracta d’un programa de desenvolupament que busca connectar les diferents divisions de la productora amb nous creadors independents i el talent emergent.

L’objectiu de Mediapro és produir almenys un projecte audiovisual per curs en cinc categories: ficció, programa d’entreteniment, sèrie documental, e-Sports i podcast. La incubadora posarà especial èmfasi en la recerca de nous formats i narratives en vertical. “Busquem històries que siguin explicades a través de continguts d’alta qualitat adaptats al món estètic d’Instagram, cada vegada més demandat per marques, canals i plataformes audiovisuals”, especifica el grup.

Aposta en innovació

Mediapro Labs està codirigit per Maya Maidagan, directora de contingut digital del grup, i Javier Calvo i Javier Ambrossi, directors de la pel·lícula La llamada i la sèrie Paquita Salas. Els Javis s’involucraran especialment en la selecció de projectes de ficció i, a través de la seva productora Suma Latina, en la coproducció del projecte escollit, en el qual exerciran de productors executius.

“És innegable que la nostra indústria ha de fer canvis per adaptar-se a la disrupció radical que el negoci del contingut travessa, i Mediapro Labs és una de les apostes del grup en aquest sentit”, assenyala Maidagan. “Innovar en audiovisual és arriscat perquè la producció és costosa, però Mediapro Labs vol dir ‘sí’ a projectes nous, diferents”, afegeix la codirectora del nou segell.

“En un món en el qual els nadius digitals es convertiran aviat en l’audiència més àmplia, Mediapro busca estar en contacte amb joves creadors i dur a terme projectes innovadors”, ha destacat per la seva part Javier Méndez Zori, director de continguts de Mediapro, divisió de la qual depèn la incubadora.

La seu central de Mediapro Labs estarà a Madrid, al carrer Maratón 11, que s’inaugurarà el proper 18 de desembre. L’espai comptarà amb auditori, plató, diversos llocs de treball i zona de networking, i regularment programarà xerrades i tallers de professionals del sector.

Mediapro Labs també tindrà espai a Barcelona (a la seu del grup a Diagonal 177), on periòdicament entrarà en contacte amb els creadors de la zona per seleccionar propostes i fer assessorament.