El passat dijous es van fer públiques les puntuacions dels apartats tècnic i econòmic del concurs públic convocat nou mesos abans per a la gestió del canal autonòmic de Múrcia 7RM. En el global, CBM del grup Secuoya ha tret el millor resultat per davant de GTM, Videoreport, Mediapro i la UTE ZZI-Canal21.

El resultat no ha agradat gens a la productora catalana, que ja ha anunciat que, si es confirmen els resultats, emprendrà totes les accions legals al seu abast pel que considera “una actuació totalment mancada de rigor”.

Mediapro assegura que la seva oferta econòmica va ser la més baixa de les cinc presentades, concretament un 8,7% per sota de la mitjana de totes les ofertes, amb un estalvi per a la Regió de Múrcia de 2,7 milions d’euros respecte la proposta de Secuoya. Amb tot, després de la “valoració purament subjectiva” dels aspectes tècnics, la seva proposta ha quedat la quarta.

El grup català no entén com la seva proposta ha estat pitjor puntuada que altres “menys consistents” en l’apartat tècnic, que establia valoracions sobre la proposta en programació d’entreteniment, serveis informatius o programes esportius.

En aquest sentit, Mediapro recorda que té una demostrada experiència amb programes d’èxit en pràcticament totes les cadenes estatals i autonòmiques, així com d’altres països. “De fet, Mediapro és l’únic dels oferents que ve avalat per l’experiència d’haver gestionat la totalitat dels serveis requerits, com la posada en marxa i la gestió integral de diversos canals”, remarca la productora en un comunicat. A més, recorda que la seva oferta incloïa continguts exclusius com els drets per emetre el Real Múrcia, la Lliga i la Copa del Rei.

Ara, Mediapro sol·licitarà la revisió dels informes que han motivat les qualificacions tècniques abans d’emprendre accions legals. 

7RM, dos anys i mig sota mínims

La filial de Secuoya ja s’encarrega dels informatius de la cadena des de l’octubre de 2012 formant una UTE amb Emurtel. Dos mesos abans, a l’agost, el Govern murcià havia decidit tancar parcialment 7RM per externalitzar-la del tot. Des d’aleshores, la cadena emet sota mínims en espera de d’una empresa adjudicatària.

 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram