El Grup Mediapro activa un pla estratègic per obrir quatre centres de producció virtual a Barcelona, Nova York, Miami i Madrid entre 2023 i 2024. Així ho ha anunciat Tatxo Benet, soci fundador de Mediapro, en el marc de la fira internacional de tecnologia audiovisual ISE (Integrated Systems Europe).

Les instal·lacions de Barcelona estaran ubicades al centre de producció Imagina al 22@. El plató, que estarà operatiu a finals de 2023, tindrà 500 metres quadrats i comptarà amb 235 metres quadrats de pantalla LED i un escenari integrat amb parets i sostre. L’espai es completarà amb una green room (croma) per poder aplicar en cada cas la tecnologia més convenient. La inversió prevista per al projecte de Barcelona és de 3,5 milions d’euros.

Durant el tercer trimestre de 2023, Mediapro preveu inaugurar un centre de producció virtual a Nova York que s’ubicarà a la zona urbana de la ciutat i que comptarà amb 1.500 metres quadrats d’instal·lacions. La segona fase d’aquest gran pla estratègic es completarà amb la posada en marxa, a partir de 2024, de dos centres més a Miami i Madrid.

En posteriors fases, Mediapro preveu ampliar la posada en marxa d’aquesta tecnologia a tots els centres de producció. En l’actualitat, el grup compta amb centres València, Bilbao, Saragossa, Buenos Aires, Brussel·les, Toronto, Bogotà, Ciutat de Mèxic, Lima i Lisboa, a més de Barcelona, Madrid, Nova York i Miami.

Avantatges

La producció virtual és un mètode de rodatge en què es combina, de manera sincrònica, l’entorn real amb elements creats digitalment. Aquest sistema de gravació permet explorar noves fronteres audiovisuals, ja que “ofereix possibilitats infinites de personalització, però sense comprometre la producció”, assenyala Mediapro en un comunicat.

El grup destaca que els rodatges amb producció virtual “ofereixen múltiples avantatges, com poder recrear, en un mateix plató, una gran quantitat d’escenaris i situacions amb un grau alt de realisme sense desplaçaments i sense necessitat de llargs i complexos processos de postproducció”. També permet més control creatiu per part de directors, realitzadors, directors d’art i de fotografia, ja que sempre poden veure quin serà el resultat final, remarca Mediapro.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram