La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha tancat l’expedient incoat l’any passat a Mediapro per un possible abús de posició en la comercialització majorista dels canals beIN Sports i beIN La Liga, després que la productora hagi assumit una sèrie de compromisos.

En concret, Mediapro ofereix a les operadores de televisió per internet (OTT) un model de comercialització amb condicions equitatives i no discriminatòries respecte a les que tenen operadores de TV de pagament tradicionals com ara Movistar+. L’incompliment dels compromisos adquirits tindrà la consideració d’infracció molt greu.

La CNMC va iniciar la investigació arran d’una denúncia d’Obwan Networks and Services, que comercialitza continguts audiovisuals esportius a l’Estat a través de la plataforma de TV per internet de pagament Opensport. El març de 2017 va obrir l’expedient a Mediapro al trobar “indicis racionals” d’infracció de la Llei de defensa de al competència i del Tractat de funcionament de la Unió Europea.

La “discriminació” es derivava de la negativa inicial de Mediapro a oferir models basats en un preu fix per temporada a les noves OTT, a diferència de les operadores de televisió de pagament tradicionals.