Durant el 2011, el conjunt de televisions en obert van tenir uns ingressos publicitaris de 1.904,1 milions d’euros, 255,2 menys que un any abans (una baixada de l’11,82%), segons l’informe anual de la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions (CMT). D’aquests, 1.711,6 milions van correspondre a les televisions privades (200,1 milions menys, una caiguda del 10,47%) i 192,5 milions a les públiques (55,1 milions menys, una davallada del 22,25%).

Per grups, Mediaset (ja amb Cuatro) va ser el que més va recaptar, amb 816,7 milions d’euros, seguit d’Antena 3, amb 616,4; La Sexta, amb 200,4; Televisió de Catalunya, amb 76,9; Vocento, amb 47,6; Canal Sur, amb 31,1, i Unidad Editorial, amb 30,6 milions.

Així doncs, els dos principals grups, Mediaset i Antena 3, durant el 2011, en total van captar el 75,3% dels ingressos publicitaris de les televisions en obert (42,9% i 32,4% respectivament). Si avancéssim a l’any passat la previsible absorció de La Sexta (10,5%), hi hauria un empat tècnic amb Mediaset. Aleshores, però, ambdós grans grups acapararien un 85,8% del pastís publicitari. A aquest percentatge s’hi hauria de sumar la comercialització publicitària que fan d’altres operadores estatals.