Mediaset, Risto Mejide i el seu soci Marc Ros acaben de crear 60B, una productora de branded content, l’activitat de la qual és la creació d’espais que permeten a les marques vincular-se a continguts per al seu públic objectiu.

“Es tracta d’una associació en la que tots han de guanyar: la marca aporta el què, la productora proposa el com i la cadena decideix sobre l’on, però també sobre el quan”, va explicar aquest dijous durant la presentació, Marc Ros, soci del televisiu Mejide a Aftershare.tv, empresa creada el 2008 especialitzada en contingut de marca.

La intenció de 60dB és “ajudar a les marques a ser coproductores de continguts alineats amb la seva estratègia de màrqueting, però que també siguin atractius des del punt de vista de la seva distribució i, per tant, de negoci”, va afegir Mejide.

Per la seva part, el conseller delegat de Mediaset, Paolo Vasile, va destacar que 60dB s’emmarca dins una nova fornada de productores audiovisuals que arriben des de l’àmbit de la publicitat, a diferència de les tradicionals, que vénen de la televisió i el cinema. Segons Vasile, amb la seva participació, Mediaset té l’oportunitat de “treure el cap a la creativitat publicitària i ampliar-la amb la seva experiència”.

Primer projecte en marxa

60dB aplega perfils de màrqueting, publicitat i comunicació, professionals experts en tecnologies i integració transmèdia i perfils de la producció televisiva tradicional, segons va destacar Mejide.

Enrique Darriba és el director general de la nova productora; David Botello, el director de continguts; Carlos García, el director de producció, i Santiago Cerdán, el director de new media.

El primer projecte en el que treballa 60dB és Quién es esa chica, un docureality per a Divinity que segueix el càsting mundial per escollir la propera ‘noia Martini’.