El grup de comunicació Mediaset España i Telefónica han signat un acord estratègic per posar en marxa les primeres proves interactives de televisió connectada a internet. Aquestes inclouran els continguts de Telecinco i la resta de canals del grup en les plataformes i els serveis de l’operadora de telefonia, com Movistar Imagenio, Movistar Videoclub o Terra TV.

Mitjançant aquesta aliança, ambdues empreses desenvoluparan un pilot, “obert a tots els agents del sector audiovisual”, en l’estàndard HbbTV (Hybrid broadcast broadband TV). En concret, en la pantalla del televisor apareixerà una barra lateral on s’inclouran aplicacions interactives amb informació addicional i enllaços a les xarxes socials perquè els usuaris pugin interactuar en temps real amb el contingut que està veient en aquell moment.

Televisió a la carta

El primer pas de l’acord serà la creació d’una televisió a la carta amb els continguts de Mediaset a Movistar Videoclub, la plataforma OTT (Over The Top) de Telefónica que possibilita la distribució de continguts VoD (Video on Demand) en qualitat estàndar i en alta definició, que es complementarà amb la possibilitat de crear ofertes en model de subscripció.

En un primer moment les dues empreses tractaran d’avaluar l’acollida de l’audiència d’unes aplicacions interactives amb les quals, per exemple, podran obtenir informació multimèdia addicional sobre els personatges i presentadors d’una sèrie o programa, notícies sobre el contingut que estan veient, participar en votacions i enquestes d’opinió, així com accedir a galeries fotogràfiques a través d’un sistema d’avís RSS.

Al mateix temps, Mediaset España podrà incloure de manera immediat els seus continguts en plataformes de vídeo a internet (com els portals de Telecinco i Cuatro, MiTele i Play Cuatro, o per part de Telefónica, Terra TV) disponibles tant per a PC i tauletes com per, en breu, a alguns televisors amb connexió.