El grup Mediaset España ha tancat l’exercici 2012 amb un benefici net de 50,14 milions d’euros, un 54,63% inferior als 110,52 milions assolits l’any anterior, i un 24,76% menys que els 66,54 del 2010.

El grup destaca que, tot i la “dràstica contracció” del mercat, els resultats són conseqüència de “l’encert” en la presa de decisions estratègiques de producció i programació orientades a la contenció de la despesa.

Els ingressos cauen un 24,34% en dos anys

Durant l’any passat, els ingressos nets de Mediaset van ser de 886,73 milions, un 12,15% menys que els 1.009,33 del 2011, que ja s’havien reduït un 13,9% respecte el 2010 (1.171,95 milions), el que dóna una davallada del 24,34% en dos anys. Pel que fa als ingressos publicitaris bruts dels dos múltiplexs del grup, aquests van sumar 816,76 milions, un 13,79% inferiors als 947,46 de l’exercici anterior.

En canvi, la despesa de Mediaset es va situar en 837,92 milions d’euros, un 0,7% superior. El grup justifica l’increment de costos per la inversió en grans esdeveniments esportius (Eurocopa de Futbol, Mundial de Motociclisme i Roland Garros) i en programes com La voz; per la inversió en cinema; pel llançament del nou canal Energy, i pel reforçament dels continguts de Divinity.

Els beneficis es queden a la caixa

Malgrat tancar l’any amb un balanç sense deute i amb números positius a la caixa, per primer cop des de que va sortir a Borsa, el grup modificarà de manera “excepcional” la retribució als accionistes i retindrà de forma íntegra el resultat net a la caixa.

Amb aquesta mesura, Mediaset vol reforçar la seva capacitat financera tant per si fes falta compensar les “adversitats” que depari el mercat durant el 2013 per mantenir-se sense deute, com per atendre noves oportunitats en cas de recuperació publicitària.