L’Associació Espanyola de Mitjans de Comunicació Online (MediosOn) ha acordat crear una xarxa que comercialitzi espais publicitaris relacionats amb els continguts dels webs dels grups de comunicació que en formen part. Així ho va anunciar aquest dimarts el president de MediosOn, Juan LuisMoreno, en el marc del FICOD (Fòrum Internacional de Continguts Digitals) que es celebra aquests dies a Madrid.

La xarxa utilitzarà una eina contextual i semàntica elaborada per l’empresa noruega cXense, que associarà les marques amb els continguts que consulten els lectors de forma automàtica. Els mitjans que utilitzin aquest sistema als seus portals hauran de substituir els anuncis de Google pels de cXense.

L’associació, que ha treballat en aquest projecte des de la seva creació, el febrer del 2009, es va decantar aquesta eina després d’analitzar cinc de les principals empreses en la comercialització de la publicitat online. Ara només falta formalitzar el marc jurídic de l’acord i definir els equips comercials.

MediosOn està formada per Antena 3, Editorial Prensa Ibérica, El Economista, Efe, Godó, Hearst, Iogenia (Heraldo de Aragón i Diario de Navarra), Prisa, La Sexta, Softonic, Invertia (Telefónica), Unidad Editorial, Vocento i Zeta.

Fonts: 233grados / DigiMedios